Counter TERORIST
Counter-Terrorist – Zbyl jsem poslední
V tomto článku by jsem rád popsal, jak bychom si měli počínat, když jsme poslední na živu za stranu Counter-Terrorist.
Kolo se dá vyhrát i jinak:
Za CT stranu by jsme měli mít na paměti, že vyhrát kolo můžeme i tak, že nepřítel nestačí položit bombu a kolo skončí.
Proto by jsme měli myslet na to, že pokud tedy zůstaneme poslední naživu a nepřítel má málo času, tak je lepší se ho snažit zdržet než se s ním střetnout a poměřit si síly.
Není žádná hanba pokud budeme před nepřítelem ustupovat a nebo přímo utíkat, když víme, že tím dosáhneme výhry kola.
Nejde nám o to jestli jsme drsňáci co se nebojí si to rozdat s někým ale o to aby jsme vyhráli kolo.
Byl jsem oklamán:
Proto se také někdy dělá takzvané fejkování (oklamávání).
Například budeme někde za zdí a uslyšíme, že nepřítel s bombou přiběhl na bomboviště a kroky ustály. Nemůžeme ale vědět jestli nepřítel skutečně pokládá a nebo je také chytrý a čeká na to až my v domnění, že pokládá ho půjdeme zabít.
Proto jen můžeme zadupat a neukázat se. Tím docílíme toho, že pokud nepřítel bude skutečně pokládat, tak většinou přestane, protože se bojí o svůj život a vezme do ruky zbraň a bude čekat a nebo pokud nepokládá a čeká na nás až mu tam vlezeme, tak se nedočká.
V obou případech tak ztrácí čas na položení. Pokud mu dojde trpělivost a začne nás nahánět, tak je nejlepší prostě ustupovat do bezpečí aby nás nemohl zabít.
Moment překvapení:
Další možností je, že když kroky ustanou a máme to opravdu za rohem, tak jen vykoukneme a prásk. Záleží na protivníkovy. Někdo je chytrý a hned nepokládá, protože tento krok tuší a někomu to tak dobře nepálí a začne prostě pokládat. Musíme ale vědět, že tam stihneme z poza toho rohu dojít než položí aby byl bezbranný.
To stíhám:
Měli by jsme mít i dobrý přehled o tom, jak dlouho trvá někam dojít nebo doběhnout. Pokud někde střetneme nepřítele a on uteče, tak můžeme třeba podle času, který zbývá do konce kola předpokládat, že na A už to nestihne a tak musí jít na B.
Tak už nám to tiká:
No a pokud dojde k tomu, že je bomba položena a my nevíme, kde se nepřítel nachází, tak je dobrý další možný fejk.
V rychlosti zkontrolujeme bomboviště jestli není nepřítel někde tam a potom přijdeme k bombě a jen stiskneme a pustíme defue (zneškodňování), které vydá zvuk a nepřítel rovněž nemůže vědět jestli zneškodňujeme nebo ne, pokud nás nevidí.
Nesmíme ale dupnout, protože jinak je jasné, že si na něj čekáme a nevyleze.
Pokud nedupneme, tak nepřítel je většinou nucen vylézt a podívat se.
Potom záleží jen na našich zkušenostech aby jsme dokázali předpokládat, kde tak asi může být a hned jak vyleze, tak ho zabily.
Když je málo času:
Pokud ale na toto není čas a my víme, že i kdyby jsme ho zabily, tak nestihneme bombu zneškodnit, tak je prostě lepší to defusovat na jistotu. Může se totiž stát to, že nepřítel si bude myslet, že jen fejkujete a tak ani nevyleze. Jelikož tyto fejky jsou strašně běžné a každý lepší hráč je zná, tak se může zachovat tak i tak. Proto je dobré včas zhodnotit která volba je lepší. Nakonec stejně když nemáme čas, tak je to jedno. Buď nás zabije a nedefusneme a nebo zabijeme my jeho a nestihneme nedefusnout. Výsledek dopadne stejně. Nepřítel vyhraje. Proto je lepší to zkusit na jistotu a doufat.
Pokud není jiná možnost:
Pokud usoudíme z nějakého důvodu, že kolo nejspíš nevyhrajeme, tak bychom si měli rozmyslet co udělat. Já by jsem doporučoval se snažit ukořistit zbraň a utéct někam do bezpečí a nebo pokud zbraň máme, tak se zachránit a přežit ať nemusíme další kolo utrácet tolik peněz a máme na výbavu. Pokud máme jen pistoli, tak nemá cenu ji zachraňovat, protože dostaneme stejné množství peněz, ať už přežijeme nebo zemřeme a je to prostě hloupost sejvovat (zachraňovat) pistoli.